Lapkričio 6-ą Stokholmo Auštojoje Ekonomikos mokykloje Rygoje (SSE Riga) buvo paskelbti Junior Peak Time (JPT) konkurso laureatai. Šiemet pirmą kartą organizuojamame konkurse iki lapkričio mėnesio užsiregistravo daugiau nei 800 dalyvių iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos. Po atrankinio turo, vykusio internetu, buvo atrinkta 40 sumaniausių, kurie buvo pakviesti į konkurso finalą Rygoje. Dalyviai turėjo atlikti individualias ir komandines (prezentacijos) užduotis. Trys geriausiai komisijos įvertinti moksleiviai pasidalino 1100 eurų prizinį fondą, kurį įsteigė pagrindinis JPT rėmėjas Microsoft.
Konkurso dalyviai turėjo analizuoti realias verslo problemas, atsakinėti į klausimus, susijusius su ekonomika bei pristatyti atlikto atvejo tyrimo (ang. case study) rezultatus. Po ilgo ir kruopštaus darbo komisija priėmė sprendimą ir pirmą vietą bei 600 eurų piniginį prizą skyrė Ralf Ahi (Estija). Antra vieta ir 300 eurų prizas atiteko Toomas Ginter (Estija), trečias liko ir 200 eurų prizą namo išsivežė Allan Tatter (Estija). Pinigines premijas laureatams įsteigė pagrindinis rėmėjas Microsoft.
Junior Peak Time laimėtojas Ralf Ahi, Tallina Reaalskool mokyklos vienuoliktokas, labiausiai vertina komandinį darbą konkurso metu (4 žmonių komanda turėjo atlikti atvejo tyrimą, paruoštą profesionalių verslo konsultantų, bei paruošti pristatymą). „Olimpiadose ir konkursuose, kuriuose dalyvavau anksčiau, buvo pateikiamos tik individualios užduotys. Dėl komandinių užduočių Junior Peak Time man pasirodė išskirtinis ir įdomus. Mano komandoje buvo dalyvis iš Latvijos, Lietuvos ir du estai. Komandoje dirbti buvo labai lengva ir įdomu dėl puikios atmosferos“, - dalijasi įspūdžiais laimėtojas. Jis siūlo kitų Pabaltijo mokyklų moksleiviams sudalyvauti JPT, įsitikinti, kiek daug jie iš tikro žiną, ar ekonomika tikrai yra ta kryptis, kurią nori studijuoti baigę vidurinę mokyklą.
Junior Peak Time tikslas yra motyvuoti vidurinių mokyklų ir gimnazijų mokinius imtis iniciatyvos, skatinti priimti savarankiškus sprendimus dėl savo ateities. Konkurso finalą sudarė dvi dalys: individuali ir komandinio darbo. Dalyviai taip pat turėjo galimybę dalyvauti Uldis Pēvuls, „Energise Ltd“ vadovo, ir Dalios Lašaitės, sparčiai augančios IT kompanijos „Geogoer“ įkūrėjos, paskaitose, kurių metu dėstytojai mokiniams davė vertingų idėjų ir patarimų, iš pravertusių varžybų metu, bet svarbių ir ateityje, jeigu mokiniai nuspręstų savo gyvenimą susieti su verslu.
Līna Dzene, Microsoft Švietimo plėtros programos vadovė Baltijos šalyse, sakė: „Microsoft“ didžiuojasi galėdama bendradarbiauti siekiant rasti naujų talentų ir dalytis savo žiniomis apie technologijas bei jų svarbą versle šiais laikais. Aš, kaip komisijos narė, buvau nustebusi mokinių susidomėjimu šiuo konkursu - daugiau nei 800 dalyvių iš visų Baltijos šalių pareiškė norą dalyvauti Junior Peak Time pirmame ture.“
Kiti komisijos nariai taip pat teigiamai atsiliepė apie JPT dalyvius. Kristaps Siliņš, SSE Riga Studentų asociacijos prezidentas 2009/2010 metais, gyrė mokinių anglų kalbos lygį varžybų metu, o Ingmērs Pūē·is, „Latvijas Mobilais Telefons“ Vice prezidentas rinkodaros ir verslo plėtros klausimais, pozityviai vertino suteiktą galimybę vidurinių mokyklų mokiniams įgauti patirties versle ir ekonomikoje.
Junior Peak Time - tai moderni šiuolaikinė švietimo priemonė, suteikianti galimybę gilintis į naują medžiagą, taip pat dalyvauti verslo paskaitose, kurias veda pripažinti dėstytojai, bei skatinanti mokinius įrodyti ne tik savo individualius, bet ir darbo komandoje įgūdžius ir talentus.
JPT pagrindinis rėmėjas yra Microsoft Latvija. Konkursas organizuojamas glaudžiai bendradarbiaujant su Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga). Konkursą taip pat remia AdScreen, Radio SWH, Softicom, portalas draugiem.lv, AdGroup, Eden, Pē“rnes ir Danone.